Latest Posts

It's starting to look a lot like our home

By 16:17

Misschien weten jullie nog wel dat het lief en ik zo'n dikke twee maanden geleden een huis kochten.. Wel, binnenkort is dat helemaal van ons en hoe dichter het komt, hoe spannender het wordt.

Ondertussen heeft onze architect het plan bijna helemaal op punt - hoera! - en daarom wilde ik graag wat inspiratiefoto's met jullie delen. Ik heb al uren gesnuisterd in de uitgebreide interieur- en architectuurbeelden die Pinterest rijk is. Heerlijk, vind ik dat.

Het huis dat we kochten, werd gebouwd in 1931. Best oud dus, maar toch vielen wij helemaal voor dit huis, omdat het hoge plafonds heeft, prachtige binnendeuren en een charmante hal. Het grote nadeel is daarentegen dat we het huis niet gewoon kunnen opknappen, maar wel grondig moeten renoveren. En hoewel ik absoluut nog massa's tranen zal laten als binnenkort de verbouwing niet loopt zoals gepland, probeer ik die renovatie toch ook als een voordeel te bekijken. Wij kunnen van dat huis nu helemaal onze thuis maken en doen wat wij leuk vinden. Rekeninghoudend met stedenbouwkundige voorschriften, uiteraard :-).

Doordat het een rijtjeshuis is en het huis maar 5,5 meter breed is, zullen voldoende licht in het huis brengen en de ruimtes zo nuttig mogelijk gebruiken de grootste uitdaging zijn, maar voor zover ik dat nu zie op het plan komt dat helemaal goed. Ik kan al niet wachten eraan te beginnen.

Onderstaande foto's vond ik op Pinterest en geven ons alvast een idee van hoe het zou kunnen - met de nadruk op 'kùnnen' - worden.

Nog even aftellen tot ons avontuur van start gaat :-).
Fijn weekend,
Annelies




Nog enkele leuke dingetjes

0 reacties